Thursday, September 7, 2017

Sinopsis Film Hijabsta Ballet (2017)

Sinopsis Film Hijabsta Ballet (2017)

Nonton Film Bioskop OnlineBioskop90 - Filem Hijabsta Ballet arahan Syed Zulkifli Syed Masir mengangkat topik keagamaan tentang aurat wanita serta tarian balet. Filem hubungan kerja terbitan Explosive Magic Sdn Bhd serta Persatuan Sutradara Filem Malaysia ini mempertaruhkan bakat baharu iaitu Puteh Maimun Zahra sebagai teraju paling utama. Ikut menghadirkan barisan pelakon baru serta lama iaitu Danny Syazlee, Afeera Rahman, Betty Benafe, Aida Khalida, serta Aman Graseka. Filem Hijabsta Ballet yang akan disiarkan di pawagam berawal 3 Ogos 2017.


Sinopsis Film Hijabsta Ballet (2017)


Cinema81 - Menceritakan mengenai problem serta cabaran yang dihadapi oleh Adele Shakiri. Luaran Adele jauh dari bangsanya. Namanya tidak melukiskan Melayu, sebutannya pelat, bahasanya campur, baju balletnya bertentangan dengan baju bangsanya namun hatinya menginginkan dekat pada bangsa serta agama.

Agen Bola Terpercaya  - Adele, remaja wanita memegang teguh yang diimpikan ibunya serta begitu memiliki bakat sampai memperoleh biasiswa ke akademi balle terkenal di Rusia namun lalu mendadak buat ketentuan untuk berhijab. Ibunya tidak bisa nak larang, namun hatinya remuk, patah, keinginannya hancur seperti kaca yang berderai. Adele memperoleh mengenaian hebat jika dia mahu menjadikan satu hijab dalam dunia balet. Dia hilang kawan, rakan selatihan menampik, keluarga berantakan. Dunia ballet menampiknya jauh, agamawan menekannya, ekstrimis meneror mencederakannya. Oleh itu, dia sudah membawa diri ke Perth, Australia tetapi mengenaian yang dihadapinya semakin besar berbanding di negara sendiri.

Sinopsis Film Hijabsta Ballet


Detil Cast and Crew Film Hijabsta Ballet (2017)

TAJUK : HIJABSTA BALLET
Tarikh Siaran : 3 Ogos 2017
Genre : Drama
SKRIP : Top Ali, Zailan, Khalil, Syed Zulkifli Syed Masir
Pengarah : Syed Zul Toko (Syed Zulkifli Syed Masir)
Terbitan : Explosive Magic Sdn Bhd (EMAGIC) & Persatuan Sutradara Filem Malaysia (FDAM)
Pelakon : Puteh Maimun Zahrah, Betty Benafe, Aman Graseka, Aida Khalida, Danny Syazlee, Afeera Rahman, Keena Mentor

Trailer Film Hijabsta Ballet (2017)


Untuk Nonton Online Klik di Bawah ini

No comments:

Post a Comment

Sinopsis Film Wonderstruck (2017)

Sinopsis Film Wonderstruck (2017) Bioskop Online , Bioskop90 - Film wonderstruck yaitu satu film yang disutradarai oleh todd haynes sert...